امروز: 1398/04/30 | Monday 22nd of July 2019
کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بارزسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران:

توانمندسازی راه‌حلی برای اتخاذ تصمیمات هرچه بهتر ارائه‌دهندگان خدمت/ باید سواد بهداشتی و خودکارایی مردم را افزایش داد

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بارزسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: توانمندسازی تنها به بیمه‌شدگان محدود نمی‌شود بلکه این موضوع در ارائه دهندگان خدمت نیز به منظور پیداکردن شیوه‌هایی برای اتخاذ تصمیمات هرچه بهتر با توجه به کمبود منابع حوزه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظم قاسمی در گفت‌وگو با آی‌هینا با اشاره به اینکه یکی از اهداف بزرگ سازمان بیمه سلامت ایران، توانمندسازی بیمه‌شدگان است، افزود: افراد حق دارند و موظفند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سلامت خود شرکت کنند. همچنین افراد باید خود را مسلط بر جریان بهداشت و درمان ببینند چرا که این موضوع به آنها کمک می کند تا به جای تصمیم‌های ناآگاهانه و احساسی تصمیم واقعی را اتخاذ کنند. 

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بارزسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران ارائه اطلاعات و آموزش‌های مورد نیاز به افراد را یکی از اقدامات در جهت توانمندسازی بیمه‌شدگان عنوان کرد و افزود: با استفاده از آموزش شاغلان حوزه سلامت، جلسات گروهی، آموزش زنان و مادران، آموزش جوانان و ... می‌توان گام‌های موثری در جهت بهره‌گیری بهتر افراد از فرصت‌ها، دسترسی مناسب‌تر به خدمات سلامت، بهره‌مندی از حقوق واقعی، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای عاقلانه برداشت. 

وی گفت: ارزش‌یابی برنامه‌های سلامت در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که صرف تغییر در آگاهی باعث بهبود سلامت نمی‌شود، بلکه برای رسیدن به هدف ارتقای سلامت باید سواد بهداشتی و خودکارایی مردم را افزایش داده و آنها را توانمند کرد. 

کارشناس دفتر ارزیابی عملکرد، بارزسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در وضعیت کنونی افزایش مصارف و نیز کاهش منابع سازمان‌های بیمه‌گر، فشار بسیاری بر دولت و نیز نارضایتی عمومی را از نظام سلامت به همراه خواهد داشت.بنابراین استراتژی توانمندسازی افراد از جمله نقاط مهمی است که می‌تواند سبب ایجاد تغییر رفتار شود. 

وی گفت: بهبود و افزایش میزان اطلاع‌رسانی به افراد جامعه، بهبود پاسخگویی، توانمندسازی مالی، مشارکت از طریق سازمان‌های مردم نهاد و ... از جمله رویکردهایی است که برای پیاده‌سازی این استراتژی می‌توان به کار برد. این موارد باعث توانمندسازی افراد جامعه، افزایش کارآمدی ارائه‌دهندگان خدمت، ارائه راه‌حل‌های تحولی و کاهش میزان مصارف سازمان‌های بیمه‌گر می‌شود./33

برچسب ها: منتخب