امروز: 1398/06/26 | Tuesday 17th of September 2019
مدیرعامل اسبق سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با آی هینا:

رویکردهای فعلی سازمان بیمه سلامت کاملا بر رویکردهای کلی نظام منطبق است

مدیرعامل اسبق سازمان بیمه سلامت گفت: رویکردهای فعلی سازمان بیمه سلامت کاملا بر رویکردهای کلی نظام منطبق است. زیرا می باید به سمت الکترونیکی کردن کارها حرکت کرده و کمترین استفاده را از کاغذ داشته باشیم. هرچه در نظام سلامت بیشتر به نیروی انسانی و کاغذ وابسته باشیم، احتمال بروز خطاهای انسانی افزایش پیدا می‌کند.

سید عبدالله عمادى در گفت‌وگو با خبرنگار آی هینا درباره عملکرد سازمان بیمه سلامت و اجرای پروژه‌های الکترونیک در این سازمان افزود: سازمان بیمه سلامت به طور مستقیم با مشکلات مردم ارتباط دارد و اگر دولت الکترونیک در این سازمان به صورت کامل مستقر شود، ارائه خدمت به مردم با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 عمادی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی از دوران مسئولیت او بر زمین مانده است، اظهار داشت: وقتی مدیریت سازمان بیمه سلامت را در دست گرفتم، همه هدف این بود که صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت تجمیع شده و تجمیع منابع اتفاق بیفتد تا نگاه سلامت محور حاکم شود، اما این اهداف محقق نشد و ۱۷ صندوق بیمه درمانی که به شکل متفرقه کار می‌کردند، هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند.

 وی ادامه داد: همچنین به دنبال این بودیم که خرید راهبردی خدمات سلامت را انجام بدهیم. زیرا اگر خرید راهبری خدمات سلامت وجود داشته باشد، خریدار تعیین کننده خواهد بود، اما در حال حاضر فروشنده خدمات سلامت، همه چیز را به بیمه‌ها تحمیل می‌کنند. انجام خرید راهبردی خدمات سلامت منجر به این می‌شود که خدمات با قیمت ارزان‌تری به مردم ارائه شود.

 مدیرعامل اسبق سازمان بیمه سلامت درباره مهم‌ترین مانع برای تجمیع بیمه‌ها در بیمه سلامت نیز بیان کرد: گاهی قانون نوشته می‌شود، اما زیرساخت‌های آن فراهم نمی‌شود. یکی از دلایل این است که زیرساخت‌های لازم فراهم نبود و دلیل دیگر این‌که دولت باید تمام قد پشت بیمه سلامت بایستد تا این کار انجام شود.

 عمادی افزود: البته وقتی خودم را جای مسئولان فعلی سازمان بیمه سلامت می‌گذارم، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، همین روند که در سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود را ادامه می‌دادم. وقتی کسی می‌خواهد از بیمه رایگان استفاده کند، یعنی نمی‌تواند هزینه‌های لازم را پرداخت کند و به کمک دولت نیاز دارد. دولت در این شرایط می‌گوید اگر بیمار به خدمات درمانی دولتی نیاز دارد، باید این خدمات را در مراکز دولتی دریافت کند.

 وی اظهار داشت: همه مدیران عامل ادوار سازمان بیمه سلامت به دنبال حل مشکلات مردم بودند، اما گاهی عوامل بیرونی مانع انجام این کار می‌شود. معمولا بیمه‌های درمانی متهم ردیف اول می‌شوند، زیرا مردم می‌گویند بیمه‌ها پول نمی‌دهند. باید پرسید آیا پول بیمه‌ها را داده‌اند و امکانات و ابزار لازم در اختیار بیمه‌ها گذاشته شده، تا هزینه‌های مراکز درمانی پرداخت شود.

 مدیرعامل اسبق سازمان بیمه سلامت درباره انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت نیز گفت: هرچند نباید ارائه کننده خدمات و خریدار خدمات سلامت در یک مجموعه قرار داشته باشند، اما با توجه به عملکرد سازمان بیمه سلامت، این استقلال حفظ شده است و وزارت بهداشت خیلی در کارهای سازمان بیمه سلامت دخالت نمی‌کند. / ۱۱

برچسب ها: منتخب