امروز: 1398/02/30 | Monday 20th of May 2019
رئیس بیمارستان طالقانی تبریز در گفتگوی ویژه خبری با خبرنگار آی هینا:

بیمه سلامت؛ بهبود روند پرداخت هزینه های درمان/رایگان بودن بخش مراقبت های ویژه مادران و نوزادان نارس دارای دفترچه بیمه سلامت

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: بهبود عملکرد بیمه سلامت در پرداخت هزینه های درمان در سال جاری، موجب ارتقاء روند ارائه درمان به بیمه شدگان شد.

دکتر بهزاد سروران در گفتگو به خبرنگار آی هینا اعلام کرد: بیمارستان طالقانی تبریز در محروم ترین منطقه این شهر قرار دارد بنابراین خدماتی که ارائه می شود برای افراد کم برخوردار و نیازمند درمان است.

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز با اشاره به این موضوع که این بیمارستان یک مرکز آموزشی درمانی- دانشگاهی است که صرفاً دولتی نبوده و دارای هیات علمی جداگانه است ؛ اظهار داشت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 تا کنون بسیاری از بخش های این بیمارستان که فرسوده بود مورد بارازی و نوسازی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش های این بیمارستان که طی سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است راه اندازی بخش مراقبت های ویژه مادران و نوزادان نارس بوده که دارای هتلینگ بسیار بالا نسبت به سایر بخشهای بیمارستانی و در نوع خود منحصر به فرد می باشد.

سروان با تاکید بر این امر که تمامی هزینه های درمان نوزادان و مادران بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران در این بیمارستان رایگان است؛ ادامه داد: بیمارستان طالقانی تبریز توانست با این عملکرد به عنوان تنها بیمارستان دوستدار مادر، لوح طلایی سازمان جهانی بهداشت را دریافت کند. گفتنی است این عملکرد بر اساس بررسی های صورت پذیرفته مطابق با سنجه های استاندارد سازمان جهانی بهداشت است.

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز مکانیزه کردن آشپزخانه این بیمارستان را که آشپزی در آن بدون دخالت دست صورت می پذیرد را نقطه قوت این بیمارستان ذکر کرد و یادآورشد: رتبه این بیمارستان در سطح استان درجه یک عالی است.

به گفته این مقام مسئول راه اندازی و افتتاح بخش LDR (مراقبت های قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از آن) از نکات برجسته مدیریتی در این بیمارستان است که دارای اتاق های تک نفره زایمان طبیعی می باشد. لازم به ذکر است که این بیمارستان دارای 8 اتاق خصوص ی در این زمینه است.

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز خاطر نشان کرد: اخلاق کارکنان این بیمارستان از دیدگاه بیمه شدگان بسیار مثبت ارزیابی شده است؛ چرا که لازمه چارچوب بیمارستانی ما این است تا با اخلاق خوب با بیمار برخورد شود.

سروران همچنین تصریح کرد: تمام مشکلات بیمه ای بیماران در این بیمارستان در کوتاهترین زمان ممکن با رایزنی و برگزاری جلسات با سازمان های بیمه گر به راحتی برطرف می شود.

این مقام مسئول از رضایتمندی بیمه شدگان نیازمند دفترچه در صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و اذعان داشت: پرداخت های سازمان بیمه سلامت در سال جاری بسیار ارتقاء یافته و تنها اندکی بدهی وجود دارد که مربوط به سال گذشته است.

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز ضمن قدردانی از عملکرد بیمه سلامت در پرداخت 70 درصد علی الحساب به عنوان پیش پرداخت به بیمارستان ها گفت: این عملکرد موجب ارائه روند مطلوب درمانی به بیمه شدگان در سراسر کشور علی الخصوص در بخش های دولتی می شود.

 

 

برچسب ها: منتخب, منتخب استانها